4 iunie 2014. Astăzi la Edineţ, în incinta primăriei, a fost prezentat raportul care reflectă performanţa activităţii autorităţilor publice locale ale oraşului Edineţ. Raportul a fost elaborat în baza următoarelor domenii de monitorizare:
- Capacitatea de organizare, funcţionare şi de prestare a serviciilor administrative
- Managementul financiar public al proprietăţii publice şi al proiectelor cu finanţare externă
- Legalitatea şi transparenţa activităţii, capacitatea de relaţionare
- Managementul serviciilor publice
În vederea îmbunătăţirii performanţei activităţii autorităţilor publice locale ale oraşului Edineţ au fost oferite un şir de recomandări:
- Asigurarea conectării la baza de date actualizată a legislaţiei Republicii Moldova
- Elaborarea şi utilizarea bazelor de date de evidenţă cadastrală
- Elaborarea procedurilor de evaluare a performanţelor angajaţilor şi aplicarea regulată a acestora, conform cerinţelor legal-normative în vigoare
- Motivarea fregventării angajaţilor la cursurile de perfecţionare profesională, de planificare strategică şi bugetară
- Abilitarea unei persoane privind implementarea actiivităţilor de palnificare strategică
- Actualizarea Strategiei de Dezvoltare Locală, inclusiv, includerea componenţei de Eficienţă Energetică în cadrul Strategiei
- Elaborarea Planului Urbanistic General şi a Regulamentului Local de Urbanism
- Elaborarea PUD-urilor şi PUZ-urilor pentru diferite zone şi funcţiuni urbane
- Elaborarea ghidului informativ pentru toţi funcţionarii Primăriei cu privire la cerinţele faţă de actele eliberate
- Elaborarea procedurilor de depunere şi soluţionare a reclamaţiilor
- Îmbunătăţirea planificării cheltuielilor pe categorii de cheltuieli şi monitorizarea variaţiei categoriilor de cheltuieli
- Monitorizarea şi controlul datoriilor şi restanţelor la plăţi
- Utilizarea clasificaţiei economice în procesul bugetar
- Considerarea indicatorilor macroeconomici la elaborarea bugetului
- Asigurarea accesului public a tuturorminformaţiilor privind procesul bugetar şi mersul executării bugetului
- Utilizarea procedurilor şi mecanismelor de participare a publicului în procesul de elaborare a proiectului bugetului şi de monitorizare a executării lui
- Instruirea personalului în domeniul de management al proiectelor cu finanţare externă
- Identificarea domeniilor şi serviciilor pentru care se pot realiza proiete de cooperare PPP sau CIC
- Elaborarea ofertei investiţionale a localităţii
- Crearea bazei de date cu contribuabilii fiscali persoane juridice
- Elaborarea Registrului patrimoniului public conform cerinţelor legale
- Îmbunătăţirea mecanismelor de informare a cetăţenilor privind procesul decizional şi implicarea activă a cetăţenilor, societăţii civile în elaborarea politicilor publice
- Consolidarea dialogului şi consultarea societăţii civile prin intermediul mai multor instrumente: mese rotunde, conferinţe, seminare, etc.
- Integrarea tuturor cetăţenilor, inclusiv a grupurilor defavorizate în procesul decizional şi de dezvoltare şi dezvoltare locală
- Crearea serviciului de audit intern pentru îmbunătăţirea activităţii entităţii publice
- Efectuarea investiţiilor în domeniul extinderii reţelelor de aprovizionare cu apă şi creşterii calităţii prestării acestui serviciu
- Extinderea reţelei de asigurare a serviciilor de canalizare
- Elaborarea şi umplementarea strategiilor în domeniul dezvoltării serviciilor de apă şi canalizare
- Amenajarea locurilor de parcare şi a pistelor pentru biciclişti
- Elaborarea strategiei de dezvoltare a serviciului de transport public
- Dezvoltarea unui management al deşeurilor menajere eficient, majorarea numărului tomberoanelor şi a coşurilor de gunoi instalate, precum şi creşterea ponderii gospodăriilor deservite
- Aplicarea practicilor de colectare a deşeurilor reciclabile selectiv
Raportul a fost elaborat de specialişti în domeniu în cadrul Proiectului de Susţinere a Autorităţilor Locale din Moldova finanţat şi implementat de USAID.